Rules In My Blog :)

Saturday, 23 June 2012

♥ PETUA NAIK SERI WAJAH ♥


Views
CARA-2 . --->>>

CARA 1 : 1. Air
2. Toner , Pelembab & Bedak (compax or powder)
3. Cermin

Caranya:
1. Pastikan sudah berwuduq dan keringkan wajah (biar air wuduq kering naturally lebih baik)
2. Baca "Auzubillahhi min as syaitonirrojim" dan terus pandang wajah dicermin.(Jika tahu baca doa ketika tengok cermin lg baik)
3. Baca "Bismillah" ,lalu menggunakan jari telunjuk dan jari manis kanan alirkan toner pada wajah, diikuti pelembab.
4. Baca " Ayat kursi 3 kali lalu tiupkan pd bedak" lalu sapukan bedak pd wajah secara rata.
5. Mohonlah agar keserian wajah menjauhkan kita dr hiasan syaitan dan membuatkan kita lebih taat kepadaNya.
 

CARA 2 :
Time tgh mengadap cermin tu..baca la doa ini dlm hati....'Ya ALLAH , elokkanlah wajah aku sebagaimana ENGKAU elokkan wajah Nabi Yusuf as & elokkanlah wajah aku sebagaimana ENGKAU elokkan wajah Zulaikha...amin'.... 
 

CARA 3 : Cukuplah bila tiap kali ambil wuduk jangan sesekali lap sisa-sisa air wuduk itu terutama sekali pada wajah . Muslimat bila berhenti solat di surau atau di masjid tiap kali lepas ambil wuduk sisa-sisa air wuduk mesti lap dengan tuala. Lepas solat mesti bersolek. Macam-macam sapu kat muka.
Terkilan dihati. Sanggup lap air wuduk semata-mata nak kejar kecantikan dunia.
Belajarlah untuk dapat kecantikan yang hakiki. Nanti wajah tak makan dek usia yang meningkat.

Kalau nak bibir merah usah dioles dengan pelbagai lipstik. Macam-macam warna pula tu. Bila tak pakai lipstik bibir nampak pucat dan ada sesetengahnya bibir jadi biru seolah-olah merokok.
Jadi sapulah madu. Bibir akan merah sepanjang masa. Gusi pun akan sihat.
 

CARA 4 : Semua bermula daripada hati...doa ketika berwudhu tu jangan diabaikan..ada doa2 di setiap anggota wudhu..ketika membasuh muka contohnya..."YA ALLAH PUTIHKANLAH WAJAHKU DISAAT ENGKAU MEMUTIHKAN WAJAH2 PARA SOLIHIN". maksud putih di sini bukan dari hitam bertukar ke putih..tapi kalau kita amati betul2 orang berkulit hitam andai terjaga segala amalan insya ALLAH ada pancaran NUR di wajahnya...sentiasa manis dipandangan mata..insya ALLAH.. Selain itu . wajah yg berseri datang dari hati yg bersih , jadi pertama sekali kena bersihkan hati , nak bersihkan hati perlulah banyakkan zikir. kedua jaga pemakanan , banyakkan makan sayur dan buahan ...

Atau kalau terdaya buatlah Mandi Sunat Fajar selama 40 hari berturut2, lakukan sebelum azan subuh, sebaik2nya 4.30 pagi ... kemudian lakukan solat tahajjud, kalau termampu dlm masa 40 hari lakukan solat tasbih ..cubalah ...insyaallah ..
 
 
CARA 5 :  Banyakkan baca al quran..1juz atau sehari lepas subuh..bangun solat malam , air wuduk time tu mujarab untuk kulit wajah..solatlah dengan hati yang ikhlas...wajibkan baca mathurat tiap2 hari. last..sekali...mestilah ISTIQAMAH. Selain itu , wudhuk mampu membuatkan muka sentiasa berseri...ini bermakna bukan saja dengan wudhuk tapi mestilah beserta dengan solat...orang yang melakukan solat mukanya akan berseri-seri dan terpancar nur di wajahnya...di samping itu,jiwa dan hati yang selalu tenang dan ingat akan Allah pasti akan terserlah pancaran nur di wajah...

 ♥ sekadar perkongsian bersama ♥



amalkan bersama :)

6 comments:

hye . da bace entry mia ?
hehe . law da bace tuh . komen-2 lah yep :)




like2 :')

COPYRIGHT@Segala Yang Tercatat diatas semuanya adalah HAK MILIK MUTLAK NUR EMILLYA a.k.a Cikmie Mieya